Juelsminde den 15. oktober

Mødested kl. 10.00:

Johannesminde, Købmagervej 1, Stourup, 7130 Juelsminde

Kl. 9.30-11.00:

Velkomst med kaffe og rundstykker i den store genopbyggede proprietærgårdslade, der er indrettet til firmaarrangementer, møder etc. i tilknytning Til Danmarks Ferguson Museum

Vi hører om gårdens historie og restaureringen af laden m.v., hvorefter vi hører et foredrag om den lille grå fergusontraktor, der revolutionerede dansk landbrug. Efter dette får vi en rundvisning i museet, der har ca. 250 traktorer.
Derefter får vi frokost og kører videre til...

Kl. 13.00:

Tønballegård, Tønballevej 1, Snaptun, 7130 Juelsminde

Her ser vi den fredede tidligere proprietærgård, der i dag ejes af Skov- og Naturstyrelsen og anvendes som naturskole m.v. Det er et spændende bygningsanlæg med flotte stråtækte kampestensbygninger fra 1870 og en hovedbygning fra 1886 i italiensk villastil tegnet af den kendte arkitekt Hector Estrup.

Der arbejdes fortsat på at udvide arrangementet med et besøg på endnu en spændende ejendom i området. Lykkes dette, vil det kunne læses her under omtalen af arrangementet.

Tilmelding skal foretages senest den 11. oktober til foreningens formand, Torben Lindegaard Jensen via e-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
eller på tlf. 66 11 69 18/27 29 26 81.

Der kan evt. blive tale om at begrænse deltagerantallet, så det er først til mølle! Derfor er det også vigtigt, at du, hvis det bliver nødvendigt, melder afbud, så en anden kan få din plads!

Gebyr for deltagelse: kr. 100 pr. deltager. Beløbet bedes indbetalt på foreningens konto 0828-0000075647. Tekst: eget tlf.nr. (helst mobilnummer) + navne på deltagere.

no4no3no2