Velkommen til Foreningen Straatag

Foreningen Straatags formål er at medvirke til at bevare alle stråtage på almene, fredede og bevaringsværdige bygninger af betydning for den danske bygningskultur. Bevaringen af stråtage har ofte store økonomiske omkostninger for ejeren, og foreningen arbejder derfor ligeledes på at lette den økonomiske byrde, det er at have og vedligeholde de stråtage, der er tilbage i Danmark.

På hjemmesiden her kan du få informationer, råd og vejledning som er relevant for ejere af stråtage eller folk med interesse for dette smukke, særprægede og miljøvenlige tag. Du kan ligeledes få mange nyttige adresser samt oplysninger om, hvad der sker på stråtagsområdet og i Foreningen Straatag. Og sidst men ikke mindst kan du blive medlem af foreningen, modtage et 36 siders blad i farver 4 gange årligt og få personlig råd og vejledning for kun 250,- kr. om året for private og 500,- kr. for firmaer.

Vores jubilæumsnummer, Straatag no. 50 er undtagelsesvis lagt på nettet, så du kan få en smagsprøve (klik linket herover).

Her kan du også læse formandens leder i bladet STRAATAG no. 56.