Advarsel

The form #1 does not exist or it is not published.

Foreningen Straatag inviterer atter på en spændende tur. * TUREN ER FULDT BOOKET *.

Vi mødes ved den gamle sulegård, Lille Pederstrup,Troelsevej 295, 5491 Blommenslyst, hvor vi tager en kop kaffe og et rundstykke og ser, hvad der er sket siden sidst.

xxOve Jensens grd entre 2020
Så kører vi til Korup, hvor Realdania By og Byg vil vise os rundt i den fantastiske andelstidsgård, Korupvej 21, som er under restaurering. Gården er i alt væsentligt uforandret siden opførelsen år 1900. Stuehuset har ådrede døre og paneler samt skabelonmalede vægge og lofter og meget andet prægtigt udstyr.

Herefter holder vi ind ved Tværskov Vandmølle og får et kig udefra på det maleriske anlæg og fortsætter forbi den smukke, men ret ukendte herregård, Margaard, for at ankomme til den fine fredede bindingsværksgård, Kirkegård, lidt nord for Søndersø.

Her spiser vi frokost med en øl/vand og får lov til at se den spændende gård og høre om oplevelser med restaureringen og fremtidige planer med gården.
Hvis tiden tillader det, slutter vi med at se Glavendruplunden, hvor der står en stor runesten med Danmarks længste runetekst. Stenen indgår i en skibssætning fra omkring år 900.
xxTvrskov vml nytkket 2
Herunder kan du som deltager udskrive en detaljeret tidsplan over dagen.

OBS! Aftalen med Realdania By og Byg har et loft på 40 deltagere. Arrangementet er fuldt tegnet. Vi modtager ikke flere tilmeldinger.

PRIS: 150,- kr. for medlemmer og 200,- kr. for ikke medlemmer.
Tilmeldingen er modtaget, når formularen er udfyldt og deltagergebyret er indgået på vores konto i Spsk.dk  Reg.nr.: 0828 kontonr.: 000
0075647, eller på MobilePay 22782 (husk navn, fulde telefonnummer eller medlemsnummer.)

xxMargrd 1

Udskriv tidsplan her.